Huisregels voor sociale media

Via onze profielen op de sociale media houden we je op de hoogte van alles wat reilt en zeilt bij onze diensten, zowel vóór als achter de schermen. Uiteraard kan je reageren op onze berichten. Natuurlijk willen we ook dat het aangenaam blijft voor iedereen. Daarom vragen we om je aan de volgende afspraken te houden.

Meningen zijn vrij

Je bent vrij om je mening te geven over onze diensten. Om de vinger aan de pols te houden, lezen we elk bericht op ons prikbord. Dat betekent niet noodzakelijk dat we het ook eens zijn met wat je zegt.

Respecteer elkaar

Blijf altijd vriendelijk voor anderen en maak niemand belachelijk. Scheldproza, beledigende, racistische, discriminerende en/of grove berichten en zaken die in strijd zijn met het goed fatsoen kunnen niet door de beugel en worden verwijderd. Ook reacties die agressie goedpraten, worden gewist.

Onderbouw je mening

Lanceer geen loze beweringen, maar staaf je uitspraak met argumenten en feiten. Dat verrijkt de discussie.

Geen reclame

Commerciële berichten, uitnodigingen voor wedstrijden, enquêtes, toepassingen en andere zaken die geen link hebben met onze diensten horen hier niet thuis. Ze krijgen onherroepelijk een behandeling met de delete-knop.

Wil je reageren op een vorig bericht?

Plaats dan een reactie op dat bericht i.p.v. een nieuw bericht te beginnen. Zo kan iedereen de conversatie volgen.

Persoonlijke boodschap?

Voor een antwoord op specifieke vragen kan je best een privébericht sturen.

Flooders en trollen

Deze zijn niet welkom, hun berichten kunnen verwijderd worden. Flooden is het zinloos typen of herhalen van (nagenoeg) identieke boodschappen om het prikbord te overbelasten. Trollen is het provoceren van andere gebruikers om de sfeer te verstoren. We willen graag met jullie communiceren, liefst op een constructieve manier.

Foto's en filmpjes van andere mensen posten

Als je beeldmateriaal (foto's of filmpjes) over andere mensen wilt posten op ons prikbord, heb je de toelating nodig van de mensen in kwestie. Dat is een kwestie van respect voor het wettelijke recht op afbeelding en privacy (zie de website van de gegevensbeschermingsautoriteit). Beeldmateriaal waarvan we vermoeden dat de afgebeelde persoon geen toelating heeft gegeven voor verspreiding, zullen we daarom verwijderen.

Als iemand zich niet aan deze afspraken houdt, kan onze beheerder het bericht of de reactie van die persoon verwijderen van het prikbord. Bij herhaaldelijk misbruik wordt de bezoeker geblokkeerd en zal hij geen berichten of reacties meer kunnen plaatsen.

Klachten

Wij gaan op onze profielen niet in discussie over klachten die er geuit worden. Indien je klachten hebt over onze diensten of over beleidsbeslissingen, dan kan je die kwijt via ons contactformulier.

Veel plezier!