Gemeente-app helppagina

Leopoldsburg heeft zijn eigen mobiele gemeente-app gelanceerd. Hiermee krijg je heel wat lokale functionaliteiten aangeboden. Bovendien biedt de app rechtstreeks toegang tot 'Mijn Burgerprofiel'. Heb je vragen over het gebruik van de gemeente-app? Dan ben je op de juiste plek.

Snel naar het juiste onderwerp

De app downloaden

Ga naar de App Store of Play Store op je mobiele telefoon en zoek naar 'Leopoldsburg'. Onze gemeente-app draagt het logo van de gemeente.

Je kunt de app ook rechtstreeks installeren via:

Hulp nodig? Bezoek een DIGIpunt!

Startscherm

Het eerste scherm dat je te zien krijgt, is het startscherm. Dit krijg je te zien op het startscherm in volgorde van verschijning:
  1. Actieknoppen: Melding doen, Afspraak maken & Afvalkalender
  2. Aanvragen: Attesten en vergunningen & Aanvragen en dossiers
  3. Thema's om handig aanvragen te doen en persoonlijke info te bekijken
  4. De eerstvolgende afvalophaling met een link naar de afvalkalender
  5. Het lokale nieuws uit Leopoldsburg
  6. De UiT-kalender met evenementen uit onze gemeente
  7. Vacatures in Leopoldsburg

Aanmelden (itsme)

Voor bepaalde handelingen in de gemeente-app moet je je aanmelden. De handigste manier is aanmelden met itsme. Heb je itsme nog niet? Installeer de app via:

Aanmeldproblemen itsme

In uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat itsme niet meteen werkt met de gemeente-app. Kijk in dat geval volgende zaken na:
  1. Open de itsme app en let op eventuele foutmeldingen. Volg de instructies op via het scherm. In sommige gevallen zal je deze app opnieuw moeten installeren of je identiteitskaart / bankkaart opnieuw moeten koppelen.
  2. Is je itsme app in orde en krijg je toch een foutmelding in je surfprogramma? Kijk dan na of je het standaard surfprogramma gebruikt. Voor Android is dit 'Chrome' en voor iPhone is dit 'Safari'. Alternatieve browsers zoals de Samsung browser of Brave browser kunnen problemen geven.

Kom naar een DIGIpunt

Lukt het niet met itsme of heb je een andere vraag over de gemeente-app? Dan kan je terecht in één van de DIGIpunten, waar vrijwilligers klaar staan om je digitaal op weg te helpen.

Functionaliteiten

Brievenbus

De brievenbus toont je persoonlijke meldingen over je aanvragen en dossiers bij de overheid. Hiervoor moet je je aanmelden via bijvoorbeeld itsme.

Portefeuille (wallet)

Voeg je persoonlijke kaarten of pasjes op een veilige manier toe aan de gemeente-app. Denk aan je bibliotheekkaart, identiteitskaart... Erg handig!

In je portefeuille vind je ook de attesten en vergunningen terug die je eerder hebt aangevraagd.

Tot slot kan je hier ook documenten zoals je vaccinatiecertificaat opslaan en raadplegen.

Contactinformatie

Wil je de gemeente contacteren? Of een van onze andere diensten? Dan vind je hier alle nodige informatie: openingsuren, telefoonnummer, e-mailadres...

Vanaf hier kan je ook rechtstreeks een melding doen of een afspraak maken.

Profiel

Via je profielpagina raadpleeg je rechtstreeks je lopende aanvragen, attesten en vergunningen en vergunningen.

Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen over het Mijn Burgerprofiel-platform dat we gebruikten voor de gemeente-app?

Ondersteuning nodig?

Ben je nog niet helemaal mee met onze gemeente-app? Dan kan je terecht in één van de DIGIpunten. Daar staan vrijwilligers klaar om je digitaal op weg te helpen.

Ga naar de DIGIpunten